BERLIN, DAY 1, PT. 1

maanantai 29. toukokuuta 2017

Eka päivä Berliinissä! Meidän lento lähti Suomesta 11:30, joten oltiin hyvissä ajoin Berliinissä ja meillä olikin koko päivä aikaa puuhata kaikkea siellä. Ensimmäisena saavuttiin hotelliin, Catalonia Berlin Mitte'en, joka muuten oli upea! Hotellilta lähdettiin vain kävelemään katua eteenpäin, kierreltiin minne sattuu ja vaelleltiin ilman päämäärää. Tavoitteena oli löytää ravintola, sillä aamupalasta oli jo aika kauan aikaa. Berliinissä ruokaa saa mistä vaan mihin aikaan vaan, joten ravintolaa ei ollut hankala etsiä. Me käveltiin kuitenkin varmaan reilu tunti, kunnes löydettiin aivan ihanan näköinen ravintola! Mä en innostu pienistä Döner-kojuista, joita on joka nurkalla ja nurkkien välissä ainakin kaksi, joten oikea ravintola oli meidän vaihtoehto. Mua oikeesti harmittaa niin paljon, että en muista ravintolan nimeä. Vieressä oli saman niminen paikka, jonka perässä luki Burgers. Ravintolan nimi alkaa H:lla, joten Berliiniläiset, auttakaa!

Berliini oli mulle tosi iso yllätys. Mulla on ollut aina jotenkin negatiivinen kuva Saksasta eikä sinne matkustaminen oo ollut mulle ikinä ykkösvaihtoehto. V ehdotti reissua joten tottakai lähdin mukaan mielellään. Mä harvoin kieltäydyn seikkailusta. Ajattelin että Saksassa on vain harmaata, savuttavia tehtaita ja autobaana. Tässä taas nähtiin miten väärässä ihminen voikaan olla. Ainakin pääkaupunki on täynnä yllätyksiä, värikkäitä graffiteja, kaunista arkkitehtuuria, vastapainona myös suurkaupungin rumuutta mutta täysin erilaista ja upeaa kuin mä osasin kuvitella! Haluan varmasti joku kaunis päivä takaisin tuonne!

Ravintolan jälkeen me jatkettiin kävelyä suunnistamalla maamerkkien perusteella. TV-torni näkyy melkein joka puolelle, joten sitä seuraamalla pääsi taas hotellin lähelle. Me suunnistettiin Alexanderplatzille, jossa kierreltiin muutamia kauppoja, kuvailtiin ja odotettiin V:n kaveria, joka opasti meitä loppupäivän. Me oltiin oltu seikkailemassa ympäri kaupunkia jo monta monta tuntia ja molempien jalat oli jo ihan loppu, joten me kaikki kolme otettiin sitten metro kohti seuraavaa paikkaa. :)

1. Selailin sun blogin läpi ja tykkään tosi paljon :-) Mun yks paras kaveri asuu just Berliinissä ja kävin siellä ekaa kertaa tammikuussa, oli niin ihanaa ja näitä kuvia katellessa tuli kauhee ikävä sinne! Liityn lukijaksi :-)

1. Mitenhän mun nää kommentit tuli vasta nyt! Ei ollu mitään ilmoitusta! :(
      Mutta siis kiitos paljon ihanasta kommentista! <3 Berliini oli kyllä ihana, haluan kyllä joskus sinne uudestaan ihan vaan kiertelemään eri kaupungin osia! :)