sunnuntai 13. elokuuta 2017

SUNNUNTAIRUTIINI

Mulle sunnuntai on aina se päivä viikosta kun on aikaa pelkästään itselle. Tää on tosin jäännyt liian usein välistä kun mä oon mennyt aina poikakaverin luo heti aamun ensimmäisellä bussilla enkä oo kerennyt viettää mun perinteistä hemmottelusunnuntaita kotona! Tänään mä en kuitenkaan lähtenyt Jyväskylään, joten tää päivä on omistettu kokonaan mulle ja mun kauneushömpälle! 💗 Tänä sunnuntaina mulla oli ohjelmassa myös kodin siivousta, mm. pientä vaatehuoneprojektia ja järjestelyä. Tää kaikki piti hoitaa eilen, mutta mulla oli kamala päänsärky koko päivän ja en päässyt ollenkaan sängystä ylös. Onneksi yläkerrassa asuu työkaveri, joka toi mulle särkylääkkeitä ja pääsin illalla töihin! Mutta koska ikävät siivoushommat ei kuulu mun normihemmottelupäivään, niin postauksessa on vaan niitä kivoja juttuja!


Mun sunnuntai alkaa yleensä aina epiloinnilla. Ja koska se sattuu niin mulla menee siihen aikaa tosi kauan! Sen takia mua viihdyttää aina Youtube ja satunnaiset kauneusvideot! Kannattaa kokeilla, tekee epiloinnista sata kertaa miellyttävämpää ( ja hitaampaa, hah! ).  Sen jälkeen vuorossa on kulmakarvojen siistiminen ja ripsien ja kulmien värjäys!


Tämän jälkeen alkaa oikea hemmottelu! Mä laitan kasvoille jonkun kivan kasvonaamion ja poistan tällä aikaa kynsistä kaikki vanhat kynsilakat. Yleensä tässä vaiheessa teen vielä jonkun kylmän smoothien! Mun tämän hetken lemppari on mustikka-banaani-tyrni-smoothie! Niin hyvää!


Sitten vuorossa suihku! Käytän mun tämän hetken suosikkishampoota ja -hoitoainetta, käytän kivalta tuoksuvaa suihkusaippuaa ja kuorin ihon kunnolla. Laitan vielä hiusnaamion vaikuttamaan. Rakastan tuota TIGIn Colour Goddess-sarjaa! Tää tuoksuu ihanalta toffeelta ja saa hiukset tosi pehmeiksi! 💗


Suihkun jälkeen rasvaan ihon. Oon tässä asiassa tosi huono, mutta tää mun hemmottelupäivä on se jolloin mä pakottaudun tekemään tämän! Ja ei se rasvaaminen ole paha, mutta ei sitä kiireessä tule ikinä tehtyä! Siksi tämä sunnuntai on sille ihan täydellinen päivä. Rasvauksen jälkeen mä laitan itseruskettavaa, joka on mun uusi villitys. Ihan täysin koukussa mä en ole, mutta käytän itseruskettavaa suunnilleen joka toinen viikko! Myönnän kyllä että on ihanaa olla ruskettunut eikä aina se kalkkilaivan kapteeni!


Sunnuntaihin kuuluu olennaisena osana siveltimien pesu! Sunnuntai on yleensä se päivä kun mä en oo menossa minnekkään ja mulla on aikaa pestä siveltimet ja antaa niiden kuivua. Mikään ei ole parempaa seuraavana aamuna kuin putipuhtaat siveltimet. Ja se että on saanut hemmotella ihoa ihan kunnolla!

Millaisia teidän sunnuntait on? :)

10 kommenttia:

  1. Sunnuntai on itselle jotenkin sellainen valmistautuminen uuteen viikkoon :D Yleensä tulee siivottua edes jotenkin/jotain asunnossa. Viikonloput on myös yleensä imurinlatausta, jota pitää ladata melkein 24 h, että akku kestää 10-15 min. tehokasta imurointia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mulla oli kans ennen imuri jonka piti latautua yli vuorokausi että pystyi imuroimaan edes vähän! :D Maailman huonoin keksintö, hahah! :D Nää sunnuntait on ihana käyttää tällaiseen rentoiluun ! :)

      Poista
  2. Ihanat sunnuntairutiinit! Itteensä tulee kyllä hemmoteltua turhan vähän, mutta ihana huomata että sä osaat niin tehdä ja nauttia siitä täysillä :). Mun yks viikon hemmotteluhetki on varmaankin hiustenpesu, jonka suoritan kerran viikossa. Hiustenpesu kerralla mulla kuluu suihkussa ihan kauheesti aikaa ja lotraan silloin vettä ehkäpä turhan paljon.. Mulla on monenlaisia eri hiustenpesutuotteita, joista on kiva valita päivään sopiva setti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämmöinen hemmottelupäivä on ainakin mulle tosi pakollinen! Saa nollata koko edellisen viikon aherrukset kerralla! :) Suihku on kyllä tosi ihana paikka rentoutua! Siihen vielä ne omat lempparituotteet niin ai että! <3

      Poista
  3. Sun sunnuntairutiinit vaikuttaa niin ihanilta ♥ Mulla ei sen erikoisempia rutiineja oo sunnuntaisin, paitsi että koska oon useimmiten silloin kotona ja keskityn pelkästään joko Netflixiin tai Viaplayhin, hahah :D Tietysti nyt kun asuu viikot täällä Kaustisella ja sitten viikonloput kotona, niin jatkossa sunnuntaina varmaan alkaa se valmistautuminen Kaustiselle lähtöön seuraavana aamuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun sunnuntai on kyllä yleensä tosi rentoja jos tän hemmottelupäivän ehdin pitämään! <3 Hah, mulla noiden youtube-videoiden tilalla olis Netflix jos vaan mulla olis se vielä! :D
      Noniin, nyt sun sunnuntairutiiniin tulee lisäksi toi pakkaaminen! :D

      Poista
  4. Ihanat kauneus- ja hemmottelurutiinit<3 Hitsi pitäisi ottaa itsellekin tavaksi tällainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kyllä kannattaa! Ihana olo lähtee uuteen viikkoon kun on hemmotellut itseä kunnolla! :)

      Poista
  5. Ihana sun sunnuntairutiini. Itelläni on myös kunnon hemmottelu päivä. Sunnuntaina ite en tee melkein mitään:) Hyvää viikkoa sulle<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! <3 Mitä sun hemmottelupäivään kuuluu? :)

      Poista

xxx